واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس با شهادت سیدابراهیم رئیسی، دوره ریاست‌جمهور بعدی چندساله خواهد بود؟ + ویدئو سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران تصویر تلخی دیگر از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور +عکس سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح همچون گذشته در کنار دولت خواهند بود پیام تسلیت فرمانده کل سپاه پاسداران در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پوتین: درگذشت رئیسی یک تراژدی بزرگ برای ملت ایران است پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی درپی شهادت رئیس‌جمهور پیام تسلیت وزیر کشور در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | وحیدی: خادم‌الرضای ملت مسیر مردم‌داری را پرتلاش پیمود پژمانفر: حجت الاسلام رئیسی همواره صدای مردم را می‌شنید و آماده خدمت بود رئیس قوه قضائیه: آیت‌الله رئیسی به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بود علی باقری کنی کیست؟ + سوابق استاندار خراسان رضوی: رئیس جمهور ایران برخواسته از این خطه و خادم الرضا (ع) بود + ویدئو
سرخط خبرها

تبیین نقشه راه خدمت | نظر کارشناسان سیاسی درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب

  • کد خبر: ۱۰۵۰۴۳
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
تبیین نقشه راه خدمت | نظر کارشناسان سیاسی درباره بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب
سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام که چند روز پیش بیان شد، به قدری پر بار و حرکت آفرین است که می‌توان آن را نقشه راه توفیق کارگزاران نظام اسلامی در خدمت صادقانه به مردم برای رفع مشکلات کشور دانست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابراهیم کارخانه ای، نماینده ادوار مجلس، در این باره به «فارس» گفت: تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب بر قابل حل بودن همه مشکلات کشور، این مسئولیت را متوجه کارگزاران نظام اسلامی می‌کند که برای حل مشکلات کشور باید با عزمی ملی، همه امکانات مادی و معنوی کشور به کار گرفته شود و این جز با تحول و نوآوری در برنامه ریزی و تعویض ریل مدیریتی ممکن نیست.

این استاد دانشگاه افزود: تأکید بر تاب آوری اقتصاد کشور در برابر توطئه‌ها و اعتراف آمریکا به شکست خفت بار حداکثری، این پیام را در پی دارد که با جهاد تبیین خدمت می‌توان راه را برای خنثی کردن کامل تحریم‌ها و برداشتن سایه شوم آن‌ها از سر ملت هموار کرده و شکستی بالاتر از تاب آوری بر اقتصاد را بر آمریکا تحمیل کرد.

کارخانه‌ای گفت: مقدم داشتن مصالح شخصی بر منافع ملی از سوی مسئولان به عنوان مصداق تعارض منافع گشودن فصل جدیدی از تعارض منافع بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید فرمودند. بی توجهی به چنین تعارضی، به طور خاموش منافع و مصالح کشور را قربانی مصالح شخصی کارگزار می‌کند. بر این اساس مقدم داشتن حفظ جایگاه و شأن مسئول بر حفظ منافع و مصالح نظام اسلامی از مصادیق بارز تعارض منافع است که در چنین مواردی، کارگزار نظام اسلامی باید مصالح نظام را بر مصالح شخصی و حیثیتی خود ترجیح دهد.

با منابع داخلی می‌توان مشکلات را حل کرد

لطف ا... فروزنده، فعال سیاسی اصولگرا، نیز درباره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید معطل مذاکرات بمانیم به «مهر» گفت: رهبر معظم انقلاب در دولت قبل هم تأکید کردند که نباید کشور را معطل نتیجه مذاکرات کرد و ما تجربه داریم که دولت قبل به این نکته توجه نکرد و نتوانست مشکلات و مسائل را حل کند و نه تنها در آن دوره مسائل حل نشدند، بلکه گرفتاری‌های بسیاری برای مردم پیش آمد.

وی افزود: خوشبختانه دولت فعلی در حال دنبال کردن مذاکرات است، در حالی که به آن متوقف نشده است. دولت حمایت‌های خوبی در بخش تولید، شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های کشور شروع کرده و عقیده من بر این است که راه درست، همان مسیری است که دولت در حال حاضر انتخاب کرده است.  

این تحلیلگر سیاسی افزود: فکر می‌کنم خوشبختانه همّ و غم دولت این است که در همین راستا حرکت کند و طبیعتا سخنان مقام معظم رهبری پشتیبان و سند بسیار مهمی است که منجر به دلگرمی مسئولان می‌شود و ان شاءا... دولت و مجلس بتوانند با همدلی یکدیگر این محور‌ها را دنبال کنند و به نتیجه برسانند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ما اگر به دنبال این هستیم که کشور را خوب اداره کنیم، باید مردم را به میدان بیاوریم، گفت: نقدینگی امروز در جامعه زیاد است که لازم است در داخل ظرفیت سازی شود و مردم ما برای سرمایه گذاری انگیزه پیدا کنند. در این صورت دیگر نیازی به منابع خارجی نداریم و می‌توانیم با منابع داخلی این امر را دنبال کنیم. اگر ارزش افزوده در زنجیره نفت، معدن و صنایع پایین دستی شکل بگیرد، کار‌های زیادی می‌توان انجام داد.

حل مشکلات اقتصادی ارتباطی به مذاکرات ندارد

همچنین عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: نتیجه مذاکرات وین مثبت، حتی اگر نیمه مثبت و حتی منفی باشد، مسئولان و کارگزاران بی توجه به نتیجه مذاکرات باید برای حل معضلات، مشکلات، معیشت مردم و خودکفایی اقتصادی تدبیر کنند و این مسائل ربطی به گزارش‌های وین نخواهد داشت.

حجت الاسلام احمد سالک به «مهر» گفت: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب با کارگزاران کشور، چند بخش مهم داشت که یک بخش آن، مربوط به مذاکرات وین بود و درباره این بخش، این نکته شایان توجه است که در دولت روحانی، همه مسائل کشور اعم از اقتصاد، فرهنگ، کسب و کار به مذاکرات گره خورد و در آخر، ترامپ از مذاکرات خارج شد و این اوضاع را رقم زد.

سالک با تأکید بر اینکه امروز اقتدار جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف به نمایش جهانی گذاشته شده است، افزود: اگر حرکت صنعتی و اقتصادی از حالت جزیره‌ای خارج شود و وحدت رویه‌ای میان سران قوا و دستگاه‌های ذی ربط حاصل شود، حرکت عظیمی تحقق خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->